The Story
AmyMina's Blog
Chance
Sunday, July 14, 2013 , 1 Comment


Assalamualaikum

Aku dah bosan tahap langit ke 7 dah ni so i decide nak post something . Lagipun sekarang buzy sangat sangat menghabiskan masa duduk rumah like a ladyboss and tengok cerita yang sama dekat tv . Mihmih langsung tak bagus untuk mental dan fizikal . 

Main point aku is --> Sekarang ni manusia cepat sangat putus asa . Cepat salahkan takdir . Tak bersyukur dengan apa yang kita ada . Aku pun macam ni. Bila tak dapat something , mesti sakit hati , sedih then mula lah nak salahkan takdir . Kita lupa setiap yang berlaku pasti ada hikmah . We must brave face it . Kalau dah buntu sangat buat solat istikarah . Mintak dipermudahkan segala urusan . 

Memang orang cakap lebih senang daripada nak laksanakan . Tapi , kalau kita sendiri tak usaha macam mana benda tu nak jadi kenyataan . Then bila ada problem jangan pendam sangat , luahkan ja dengan someone you trust the most . Kalau takdak siapa , cakap jaa depan cermin . Kehkehkeh . 

Rezeki memang Allah SWT yang bagi tapi kita sendiri kena pandai cari la . Takkan semua benda petik jari ja ada depan mata . Nak kereta petik jari , nak rumah petik jari . apa uolls ingat uolls duduk dalam cerita dongeng ka ? Sebab tu orang kata usaha tangga kejayaan . 

Semua orang ada rezeki masing masing , nak berjaya tak kira laa jadi apa pun . Jadi suri rumah pun berjaya juga . Sebab jadi ibu yang mampu urus hal rumahtangga seorang diri . Tapi , masyarakat kita sekarang berlumba lumba nak jadi something yang hebat di dunia tapi lupa kewajipan kita di dunia ni . 


Selagi kita hidup rebut la peluang yang ada . Fikir positif sebab semua yang berlaku ada hikmah yang tak patut dipersoalkan. Salam Ramadhan =)

For Readers





The Queen



Name : Nur Azmina binti Shamsudin

Age : 18

Live in : Kangar , Perlis

Born on : 2nd April 1994





OLDEST ยป
Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.