The Story
AmyMina's Blog
Pengalaman student
Tuesday, May 7, 2013 , 3 Comment

Assalamualaikum .

Sekarang wa nak cerrita pengalaman wa laa kan , tiada kaitan antara hidup dan mati ohkay ! Memandangkan semua asasi , diploma and matrik dah cuti so aku nak share sikit ja , hikitttt ja pengalaman aku study dekat Kolej Matrikulasi Perlis (KMP)

Memandangkan study situ pun 1 tahun jaa and dekat ja dengan rumah aku . Hujung minggu balik , yeayyy ! Pengalaman pahit , manis , masam , masin semua ada k . Adat letiu kita duduk asrama . 24 jam 7 hari dok kelih muka yang sama jaa siap tau lagi dia ni budak akaun ka sains and tau lagi tu pasangan pasangan yang dok hangat bercinta kat KMP tu. Tapi aku rasa semua tu tamat 30/4 tu ja . Wakaka . Sebab apa sebab... sorang utara sorang lagi selatan dah tu kenal pun kat KMP ja . Nampak ?

Kalau bab study , aku nak bagitau aku bukan jenis yang hardworking tahap dewa tu , bukan. Selagi tak dekat dengan exam jangan harap aku nak baca buku , takde makne nye . Bukan wa nak berlagak tapi tulaa bad habit . Bila nak exam baru kelam kabut . Dulu rilek ja tidur pun pukul 10 , 11 tapi bila nak exam 2 , 3 pagi baru nak tidur . Paling tension bila nak exam tu tak lain tak bukan pakcik tu laa , Math . Geram betul bila dah ponat den mengiranya tak dapat jawapan so terpaksa ambil alternatif lain , baca and hafal jalan kira tu . Kekeke .

Study dekat matrik ni memang penat sikit , yelaa 1 tahun ja kay . Dahtu duduk asrama keluar pun hujung minggu macam duduk asrama sekolah tu . Nak enjoy enjoy pun susah . Rutin yang sama ja hari hari . Pergi kelas mandi tidur buat homework . Ulang laa tu sampai engkau habis belajar . Bila nak habes tu mula laa rasa sedih tak dapat jumpa kawan kawan , kenal pun tak sampai setahun tapi still boleh bersosial bersama sama . Sakit hati , marah , sedih , terasa tu adat berkawan laa. Sedangkan lidah pun tergigit , ini pula kawan kawan . Kekeke Apa apa pun we're still friend till jannah =)

Duduk asrama hari hari menghadap makanan yang sama , minuman yang sama dan pakcik jaga kafe yang sama . Memang kadang kadang rasa muak tapi apakan daya tu jaa yang ada , alhamdulillah . Dulu masa mula mula masuk sini macam orang lost tapi bila dah keluar sedih pulak rasanya . Takpa , perjalanan masih jauh . Cikgu yang mengajar semuanya sporting ohkay ! Kalau cikgu marah tu standard laa . Yang kena denda tu terima jela dengan hati yang terbuka . Malam malam ahli ahli pusat Islam bergilir gilir baca surah Al-Mulk . Dulu aku tak reti surah nie , sekarang ni alhamdulillah . Last day , memang have fun gila dengan classmate . Berpicnik dekat padang , main tepung main simbah simbah air sampai tak cukup air ambil dalam toilet yang berdekatan . Nak puaskan hati punya pasal .

Takdak benda pun aku nak cerita sebenarnya . I miss all my friend dekat KMP especially kawan kawan yang rapat dengan aku . So , kepada semua junior junior (hoho terasa dewasa you) masuk laa matrik . Even susah tapi bila dah habis  , perasaan lega tu memang super duper kaw kaw laa sebab tak sangka diri tu berjaya habiskan matrik yang semua orang dok kata susah ni. So , GOOD LUCK !
For Readers





The Queen



Name : Nur Azmina binti Shamsudin

Age : 18

Live in : Kangar , Perlis

Born on : 2nd April 1994





« NEWEST // OLDEST »
Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.