The Story
AmyMina's Blog
Novelis
Friday, February 3, 2012 , 0 Comment
Assalamualaikum and good morning all :D

Tengok tajuk pun mesti gelak terbahak - bahak punya . Aku pun nak tergelak jugak . Ehh , muka cenggini jadi penulis novel ? Hampehhh --'

FYI , aku memang suka baca novel . Dah jadi kebiasaan aku baca novel. Kalau jalan cerita menarik, 1 or setengah hari dah boleh habes tapi kalau sebaliknya memang lama laa aku baca novel tu. Then boleh bayangkan hero and heroin dia. Fuhhhh ! terbaekk !

Aku selalunya pinjam jaa kat library kangar sebab sini macam susah laa nak cari novel yang meletopp gitu kan. yo dok ? Kat sini tiada MPH or Popular. sobsob --' tapi sini ada library yang memang ada novel besttt . Terbaik punya :D Lagipun library dekat dengan rumah aku senang laa aku nak ulang alik. ye dok ?

Aku ada juga koleksi novel. Aku beli pakai duit seniri okie. Sendirian Berhad punya. Semua novel tu aku sayang kayy .

Siap balut bagi kemas lagi *see betapa aku sayang novel aku. maw adek aku pinjam then dia buka luas-2 ke lipat ke memang siap laa aku kerjakan. Aku jadi Hulk laa nampaknyaa .

Enough laa mukadimah. haha , tadi tu mukadimah jerr kawan-2. panjang tak ? haha. back to our main topic. Tentang aku nak jadi penulis novel tu boleh kerr ? Entah laa. Angan-2 ja kut.

Well kadang-2 aku baca novel tu aku rasa macam aku pulak heroin tuhh. Kadang-2 siap maki hamun lagi bila hero tu buat benda stupid. Kadang-2 sampai touching then mulalahh nak meleleh *nanges .Ahaks ! terEmo pulakk . haha Kalau aku baca novel mesti benda laen letak tepi , mesej pun rep lambat-2.

Actually , aku memang teringin pun nak tulis novel but long time ago. kadang-2 tuhh aku asyik fikir jugak nanti nak siap aku nak hantar dekat mana ekk manuskrip aku tu then diorang mahu ke terima hasil kerja aku then ada ke orang nak baca novel aku tu. *banyak then pulak.

Tu laa beberapa soalan yang bermain di fikiranku. Haha , tergelak pulak kat ayat aku nie. Tak matured kan pemikiran aku tuhh. Buat karangan kat sekolah dulu pun tah pape aihhh .

Agak-2 lahh kan kalau tulis novel tuhh berapa years nak siap ekk ? ke month ke week? grrr :/ Okie , abaikan soalan yang tahh pape aihh .

Lagipun nak jadi penulis nie kena ilmu pengetahuan banyak terutama imaginasi kena strong. Baru boleh menulis dengan baek . ye dok ?

Kesimpulannya :
Aku nak jadi penulis novel part time , ley dak ? haha tapi tatau nak mula bila . muehehe :D
For Readers





The Queen



Name : Nur Azmina binti Shamsudin

Age : 18

Live in : Kangar , Perlis

Born on : 2nd April 1994





« NEWEST // OLDEST »
Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.