The Story
AmyMina's Blog
Kelebihan wanita berbanding lelaki
Wednesday, February 15, 2012 , 0 Comment
Assalamualaikum guys :D

Today nak share something . Tadi aku baca from satu sumber nie tentang kelebihan wanita berbanding lelaki . Kalau fikir logik memang wanita banyak kelebihannya , ye dokk ? So , jum sharing is caring .

1 . Doa wanita lebih dimakbulkan daripada lelaki.
Ini sebab sifat semulajadi wanita iaitu sifat penyayang lebih kuat daripada lelaki . Ibu lebih penyayang daripada bapa , oleh itu doa orang yang penyayang tidak akan disia - siakan .

2 . Wanita kurang mampu menahan dingin disebabkan permukaan kulit yang lebih besar, sehingga lebih suka pada suhu ruang yang lebih hangat.

3 . Wanita secara umum yang lebih menentukan corak dan gaya pakaian yang dipakai.

4 . Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak tetapi setiap saat dia didoakan oleh haiwan , tumbuhan , malaikat dan seluruh makhluk ALLAH s.w.t dan matinya kerana melahirkan anak ialah syahid kecil manakala dosa kecilnya diampunkan oleh ALLAH s.w.t.
 
5 . Wanita perlu taat kepada suaminya manakala suami perlu taat 3 kali kepada seorang ibu . Ibu ialah seorang wanita . 
 
6 . Wanita menerima harta pusaka tetapi untuk kegunaan dirinya manakala lelaki menerima harta pusaka tetapi perlu menyara isteri dan anak - anaknya.

7 . Sebagaimana yang kita sedia maklum syurga terletak di bawah telapak kaki ibu . Ibu ialah seorang wanita so hormati ibu kita no matter what .

8 . Wanita apabila sembahyang lima waktu , puasa dalam bulan Ramadan , memelihara kehormatannya serta taat pada suaminya , masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki .

9 . Apabila wanita selamat melahirkan seorang anak kemudian diberi susu badan maka bagi ibu itu setiap tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan .

10 . Wanita yang tinggal bersama - sama anaknya akan tinggal bersama Rasulullah di dalam syurga .

Tingginya martabat seorang wanita . Oleh itu , banggalahh diri bagi sesiap yang diciptakan menjadi seorang wanita . AllahuA'lam .

The End~
For Readers





The Queen



Name : Nur Azmina binti Shamsudin

Age : 18

Live in : Kangar , Perlis

Born on : 2nd April 1994





« NEWEST // OLDEST »
Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.