The Story
AmyMina's Blog
No dentist , no engineering just TEACHER
Tuesday, March 27, 2012 , 0 Comment
Assalamualaikum and good evening , BTW siapa yang sudah tidur tu Good Night ;D

Berbalik kepada tajuk di atas , haiyaa . Memang aku nak jadi dentist takpun engineering tapi nak buat macam mana rezeki tu tak nampak lagi . Disebabkan result aku Fizik tidak terlalu membanggakan maka aku tak boleh amek dentist atau engineering . Asasi sains pun aku tak dapat tapi diploma sains aku dapat . So , daripada aku buang masa better aku ambil cikgu , ye dokk ?

Bayangkan laa diploma sains 3 YEARS , then nak buat dentist or engineering mau dekat 4 / 5 YEARS . Masa aku terbuang dah 7 / 8 tahun . Membazirkan . Tu pun kalau diploma sains aku pointer 3.5 above . Macam pensyarah kat uitm tu cakap tak semestinya aku dapat 3.5 aku boleh buat dentist . Terlalu berisiko . Kalau pun aku berjaya dapat 3.7 or something then buat dentist , dengan praktikal lagi bila nak kerja umur dah 29 / 30 . Sepatutnya umur macam tu dah ada anak dua dah . muahaha ;) Kan ?

Bukannya aku takmau cita cita tercapai tapi lambat , Yaa , biar lambat asal selamat tapi kena fikir jugak dunia dah maju . Peluang pekerjaan tak banyak . Sekarang banyak orang pandai pandai so kalau belajar tinggi tinggi then keluar jadi penganggur tak pun kerja jadi buruh kasar . It doesn't worth . Aku harap tak jadi dekat aku , Aminnn .Sekarang kena bijak cari peluang yang belajar then kerja terus . Jadi cikgu pun sokayy nanti kerja dah 5 / 6 tahun buat ijazah kaa master kaa then apply jadi lecture . fikir logik laa zaman sekarang mana ada orang nak hidup susah . Jadi cikgu pun gaji okay lagipun sekarang ada bajet 2012 tu lagi okayyy .

Tapi sekarang aku kena pilih antara dua , insyaAllah kalau dapat cikgu and pemulihan cara kerja aku akan ambil pemulihan cara kerja . Tapi kalau uitm bagi dekat aku course lain daripada pemulihan cara kerja better aku ambil cikgu . IPGM tu aku apply cikgu sejarah sk and pendidikan jasmani sk ;D Mula mula nak ambil matematik sjkc tapi ayah aku kata budak cina pandai satgi depa yang ajar aku balik . Hahaha . Memudahkan kerja aku ambil sejarah . Kelia what ? ;D 

That all for tonight , Gudnite ;D
Bye dentist , Hello teacher ;D
Semua nie pendapat aku saja tiada ciplak dari mana mana sumber , sekiannn .
For Readers





The Queen



Name : Nur Azmina binti Shamsudin

Age : 18

Live in : Kangar , Perlis

Born on : 2nd April 1994





« NEWEST // OLDEST »
Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.